**Basis For G00d Health!**

To maintain good health it is necessary to change our eating habits and practices. In our medium daily food generally seems healthy although actually it consists of 50% carbohydrates, 40% fat and 10% protein. We should start by modifying these percentages and consume 70% carbohydrates 50% fat and 15% protein.

An easy way to carry this out would be to:
  • Increase the intake of cereals, fruit, vegetables, grains, tortilla and bread.
  • Eat a moderate amount of lean chicken meat (without the skin), veal, fish, egg white, milk and byproducts of same.
  • Consume in small amounts: butter, margarine, oils, candy, dressings, sugar, chocolates, egg yolk and sodas.
  • Do not forget to drink water. Your body requirement is between 1.5 and 2 liters of water per day.
 You should drink from 8 to 10 glasses of water daily. Do not forget that your body normally looses between 2 and 3 liters of water daily and this should be replenished because it is the carrier of oxygen and nutrition to your cells.


Για να διατηρηθεί η καλή υγεία, είναι αναγκαίο να αλλάξουν οι διατροφικές συνήθειες και πρακτικές μας. 'Ενα μέσο καθημερινό διαιτολόγιο θεωρείται υγιές αν στην πραγματικότητα αποτελείται από 50% υδατάνθρακες, 40% λίπος και 10% πρωτεΐνες. Θα πρέπει να τροποποίησουμε τα ανωτέρα ποσοστά ώστε να καταναλώνετε το 70% σε υδατάνθρακες 50% λίπος και 15% πρωτεΐνες.
Ένας εύκολος τρόπος για να το υλοποιήσω θα ήταν να:
  • Αυξήσω την πρόσληψη από δημητριακά, φρούτα, λαχανικά, δημητριακά, και ψωμί.
  • Φάτε μια μέτρια ποσότητα σε άπαχο κρέας κοτόπουλου (χωρίς δέρμα), κρέας, ψάρια, ασπράδι αυγού, γάλα και τα υποπροϊόντα του ίδιου.
  • Καταναλώστε σε μικρές ποσότητες: βούτυρο, μαργαρίνη, λάδι, γλυκά, σάλτσες, ζάχαρη, σοκολάτες, κρόκο αυγού και σόδες.
  • Μην ξεχνάτε να πίνετε νερό. Το σώμα σας απαιτεί μεταξύ 1,5 και 2 λίτρα νερό την ημέρα. 

Νερό Θα πρέπει να πίνετε 8 με 10 ποτήρια νερό καθημερινά. Μην ξεχνάτε ότι το σώμα σας χάνει συνήθως μεταξύ 2 και 3 λίτρα νερού καθημερινά και αυτό θα πρέπει να αναπληρώνονται διότι είναι ο μεταφορέας του οξυγόνου και της διατροφής στα κύτταρα σας.

Food Pyramid

                                      (via obesidad,food-faq)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...